Focustomers | Droom niet je leven, maar leef je dromen!
16355
post-template-default,single,single-post,postid-16355,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Droom niet je leven, maar leef je dromen!

Dromen hebben we allemaal, maar wie volgt ze uiteindelijk echt? Wat is jouw droom? Er is vast een moment geweest dat je dacht “WOW dit is wat ik wil!” maar uiteindelijk heb je er niks mee gedaan. Zonde! Ik heb vaak genoeg op hetzelfde punt gestaan en heb dingen niet gedaan doordat ik dacht dat het niet passend zou zijn, dat het niet hoort, dat het niet verstandig is of omdat anderen zeggen dat het toch geen kans van slagen heeft. Nu heb ik echter besloten om het avontuur aan te gaan en kan dan ook officieel melden dat per vandaag, 1 juni 2016, ik als ondernemer aan de slag ga!

In de afgelopen jaren heb ik een aantal mooie projecten voor werkgevers mogen doen en heb me veelal bezig gehouden met Sales & Marketing. Met name het laten groeien van een partnerkanaal was een grote uitdaging waar ik veel van geleerd heb. Al doende kwam ik erachter dat veel afdelingen efficiënter en effectiever kunnen werken.

  • Sales is bezig om op korte termijn een deal te sluiten
  • Marketing creëert mooie campagnes en content voor brand-awareness

Maar weinig mensen zijn bezig om hun ideale klant ECHT te doorgronden.

  • Wie is eigenlijk onze ideale klant?
  • Wat verwachten zij van ons?
  • Welke successen verwachten ze persoonlijk en als bedrijf wanneer ze voor ons kiezen?

En dat precies is waar ik B2B bedrijven bij wil gaan helpen; het in kaart brengen van hun ideale klant. Want is het niet veel effectiever en efficiënter als Sales & Marketing precies weet wie hun ideale klant is? En als ze dan ook nog weten hoe, wanneer en met welke content ze deze ideale klant kunnen benaderen, zodat de koper in elke fase van het proces geholpen wordt, dan wordt iedereen daar blij van toch?

Dat starten met ondernemen niet altijd even makkelijk is, blijkt wel wanneer je bedenkt waar je je allemaal mee bezig moet houden voordat je “echt” van start kan gaan. Momenteel is het ontzettend druk met het maken van mijn eigen ideale klant profiel, een website, de juiste content, logo en nog veel meer zaken. Maar oh wat ben ik blij dat ik deze stap genomen heb en wat is het nu al een mooi avontuur!

Ik zal iedereen zeker op de hoogte houden van mijn stappen als ondernemer en mocht je willen sparren over wie jouw ideale klant is en hoe je meer leads, klanten en omzet kan creëren? Ik vind het altijd leuk om daar met jou over van gedachten te wisselen!

Geen reactie's

Geef een reactie